یزدفردا: رییس جمهور سابق آمریکا نخست وزیر هند را آدم فوق‌العاده‌ای نامید.

به گزارش یزدفردا به نقل از الجزیره، نارندرا مودی نخست وزیر هند که سیاست‌های او در قبال اقلیت‌ها به خصوص مسلمانان با انتقادات زیادی مواجه شده قرار است هفته آینده به آمریکا سفر کند. او قرار است با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – ترامپ و هریس- هم دیدار کند.

ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی نخست وزیر هند را آدم فوق‌العاده‌ای نامید اما در عین حال هند را به عنوان سوءاستفاده کننده بزرگ در تجارت محکوم کرد. ترامپ گفت: همه این رهبران خارق العاده هستند؛ آن‌ها عقب مانده نیستند و در کار خود در اوج هستند و همین جا است که از ما سوءاستفاده می‌کنند؛ هند بسیار سرسخت است، برزیل بسیار سرسخت است.

مودی از روز شنبه برای شرکت در نشست سران گروه چهارگانه (استرالیا، هند، ژاپن و ایالات متحده) به میزبانی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به آمریکا سفر می‌کند. مودی همچنین قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شرکت و با اعضای جامعه هندی-آمریکایی دیدار کند.

گفتنی است ترامپ و مودی در اولین دوره ریاست جمهوری ترامپ از روابط نزدیکی برخوردار بودند. در جریان سفر ترامپ به هند در سال ۲۰۲۰، مودی یک تجمع ۱۲۵۰۰۰ نفری در بزرگترین استادیوم کریکت جهان برای استقبال از او ترتیب داد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا